söndag 31 augusti 2008

Pirrigt pirrigt

Imorgon är det som bekant måndag och min första dag på vikariepoolens hemsida. Det är ett väldigt bra system där man får en egen kalender på sitt login där man gör sig tillgänglig. Jag är förnärvarande tillgänglig varje dag mellan 06.30-18.30 fram till nyår, eftersom man kommer högre upp på listan ju mer tillgänglig man är. Det kommer vara lite svårt att sova ikväll och jag kommer vara besviken imorgon om det inte har ringt någon. Om det inte ens har ringt någon fram mot onsdag då tappar jag nog modet helt. Tyvärr är inte lärare med i detta system så jag är anställd som fritidspedagog. Detta kan medföra att jag måste plocka fram min estetiska ådra och ha massa pyssel i bakfickan (något som inte är min starka sida under press). Dessutom har jag näst intill samma lön som jag har som personlig assistent vilket är helt sjukt. Detta beror delvis på att jag som timvikarie inom pers. ass skall jobba 160 timmar för att anses ha jobbat heltid medan som fritidspedagog måste jobba 165 timmar för att få ihop till heltid. Fyra års högskolestudier samt studieskulder är alltså värt 15.58 kr extra i timlön.

Godnatt och jag hoppas att jag slipper blogga om att jag inte fick något jobb imorgon.
Peace out!

Inga kommentarer: