lördag 23 augusti 2008

Lördag

Nu för tiden på nyheterna är det minst ett inslag om dagen om hur dåligt det går för Sverige och hur dyrt det har blivit att leva. Jag försöker att slå det ifrån mig, som om det inte rörde mig. Sorgligt nog går det inte att fly ifrån. Fy tusan vad det har blivit dyrt med mat! Vem har råd att äta nötkött egentligen??

Ledig helg vilket är härligt. Jag har näst intill fått ihop heltid i augusti viklet innebär att jag inte är så stressad över att vara ledig i helgen. Nästa vecka är min sista på sommarschema, sedan börjar verkligheten. På torsdag skall jag och Fjunis på introduktion för Vikariepoolen (som skall rädda våra arma själar framöver) och sedan hoppas vi på att telefonerna kommer att gå varma.
Idag skall jag ner till stan och kika på hotmamabyxor eftersom jag inte kan knäppa mina jeans och måste ha långa linnen så att det inte syns. Jag längtar till lön för det är rätt så tomt på kontot.

Peace and love

Inga kommentarer: