måndag 18 augusti 2008

SJ måste vara Satans avkomma

Inte nog med att det har blivit svindyrt att åka tåg eller att tåget alltid är minst 20 minuter försenat, Sj är även det minst serviceminded företaget i hela Sverige. Igår (efter att tåget var 25 minuter försenat) glömde jag en påse på tåget när jag kom till Karlstad. Detta kom jag på när jag klev innanför dörren hemma men eftersom klockan närmade sig elva på kvällen var det ingen idé att börja rota i det där. Dock gick jag in på SJ:s hemsida och kikade efter vad som gällde när man hade glömt något på tåget. Det visade sig att den enda hittegodsavdelningen fanns i Stockholmia. Jag gav inte upp hoppet utan åkte idag ner till stationen i Karlstad, i hopp om att de kanske hade min lilla påse med hemgjord lingonsylt och min vårjacka i, men icke. Om den var upphittad hade den skickats tillbaka till Göteborg för att sedan skickas upp till Stockholm. Jag fick ett nummer till hittegodsavdelningen och när jag ringer säger de bara att "alla telefonister är upptagna, var god ring senare, klick". På hemsidan står det att det tar upp till en vecka innan godset når Stockholm och där kostar det sedan upp till 200 :- att hämta ut det.
Gaaaaaaaaaahhhhh

1 kommentar:

Anonym sa...

grattis malin du har upplevt samma som oss andra, senast jag åkte tåg var jag försenad med nästan en timme och biljetterna kostade mer än någonsin förut. Man vet inte vad man ska säga när Ordföranden i Sj skriver detta..
http://www.expressen.se/debatt/1.1268653/sj-ar-battre-och-billigare-an-nagonsin