måndag 4 augusti 2008

Det här med att göra slut

Lung och fin, rubriken betyder inte att jag och Kärleken skulle göra slut. Då skulle jag ju bli en ensamstående mamma som fick gå på soc, det skulle ju inte gå.
Uppbrott och att göra slut är däremot aldrig kul. Speciellt när man bli utsatt för det själv. Det spelar inte riktigt någon roll vem det är, det är aldrig kul när relationer tar slut. Jag är rätt lyckligt lottad då jag endast blivit kärlekshjärtekrossad en endaste gång och detta var i åttan. Okej att jag var olyckligt kär i i honom i ett halvår men vem var inte olyckligt kär på högstadiet? Många relationer har avlutats under åren, mestadles gamla kompisar som man har glidit ifrån, det gör det dock inte mindre tråkigt att tänka på. För det är sorgligt när det tar slut, när något helt plöstsligt inte är som vanligt, som man vill att det skall vara.
Jag skall göra slut med min bank. Det är en process som varit igång ett tag, detta för att det är så opraktiskt att ha olika banker och Kärleken drog vinstlotten så det är jag som får byta. Det tråkiga är att jag är väldigt nöjd med min bank, den har varit en trotjänare länge. Nästan dygnet runt kan jag ringa och få tala med en bankmänniska och fråga konstiga saker som om jag verkligen betalat vägskatten eller hur mycket min mobilräkning är på. Det är sorgligt att avsluta något med någon man tycker om.

Topp fem göra-slut-låtar:(mest för kärlekshjärtekrossade)
1. Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig själv-Håkan
Hellström
2.Kärlek är ett brev skickat tusen gånger- Håkan Hellström
3. Innan allting tar slut - Kent
4. French love (naked version) - Anna Ternheim
5. No longer there - The Cat Empire

1 kommentar:

Anonym sa...

ååå va bra låtar. Jag som är "expert" på området gillar starkt Laleh- Hide Away.

miss u!
puss