tisdag 5 augusti 2008

Hjälp tack!

Jag undrar hur man blir sådär Martha Stewart-fixig. Finns det en kurs i det eller? Eller kanske hushållsplanering. Så man slipper kommer hem från jobbet, hungrig som en varg utan någon mat tinad, slänga ihop köttbullar och makaroner och äta upp två minuter efter att makaronerna är klara. Efter detta går jag vanligtvis in i paltkoma, kroppen får en insulinchock, jag får magknip och blir dödstrött. Jag önskar verkligen att jag förstod hur man står ut med matlistor och planering. Listorna kan jag gärna göra, problemet är att det inte direkt bli lättlagad mat utan lyxmat jag hittar i mina underbara kokböcker. Handla gör jag gärna också, det är jättekul att fylla upp kylen med roliga saker. Sedan går det däremot utför, jag är nämligen aldrig sugen på det vi skall äta just den dagen. Jag kan gå och längtat efter köttfärssås i flera veckor och när vi väl skall äta det vill jag ha fisksoppa. Hur gör man egentligen??????

2 kommentarer:

Pia sa...

Men du som är så noga och påhittig när det gäller mat..?=) Nå, här kommer två tips från oss välbetalda knegare som vi själva faktiskt funderat på:

www.svartaladan.se

eller:
leta efter en tant på grannar.se, blocket.se etc. som kan tänka sig att laga mat åt er och samtidigt gå ut med hunden så att man slipper tänka på det! Vi övervägde att köpa den peruanska kvinnan Tarcilas matlagnings-och dogwalkningtjänster. Vi får väl se hur länge Oscar står ut med att alltid vara den som kommer hem först och därmed får både gå med Molly OCH börja med maten. Niiiiiiitlott!

kram

Fatima sa...

Jag älskar att planera mat och skriva listor. Faktum är att jag knappt kan handla utan en lista nu för tiden. Skriver upp maträtterna som finns hemma och lagar mer än gärna när jag kommer hem...

...varannan vecka ungefär. Mellan matmorveckorna är det kaos. Men 50% är en bra början, don't you think?