måndag 11 augusti 2008

Det lider mot jul

Snart snart snart är det dags för jul igen. And I love it!!!!!!! Idag har jag tränat på mammarollen och gjort egen risgrynsgröt (som även blev risgrynspudding). Det var inte så lätt och den blev inte lika god som min egen mammas, men det är väl med det som med köttbullar. Träning, träning och åter träning. Hur som helst så längtar jag nu efter våra julgardiner som vi köpte på julrean och därför inte använt. Höstrusket utanför hjälper självklart till och så även doften av stearinljus.
Att jag inte skall fira jul med Mor och Far iår vill jag helst inte tänka på.
Nu skall risgrynspuddingen avnjutas med lingonsylt.
Godnatt

1 kommentar:

Fatima sa...

Det är ett av stegen i att bli vuxen. Att fira jul någon annanstans. Ja, den där detaljen med barn är väl också ett annat rätt så betydelsefullt steg i sig. Men ändå....julafton är det stora testet ;)