måndag 11 augusti 2008

Borta okej, hemma oslagbart!

Med livet knappt i behåll var det ett kärt återseende av Signalhornsgatan igår kväll. Resan från Bengtsfors var livsfarlig och omfattade hällregn, en taxichafför utan bälte som körde i 90 km/h samt trasig ventilation i bilen. Jag blundade och försökte hitta mitt "happy place", renoveringen av sovrummet är nu fullständigt planerat kan jag säga.
Helgen har dock varit helt okej, vädret mindre bra men vi har stått ut ändå. Värst har varit nätterna då vårt vandrarhem är så lyhört att stackars Elin fick lyssna på grannens toalettbesök och kunde som hon uttryckte det "höra hur många korvar som landade i toaletten". Själv hade jag mer problem med de fulla norskjävlarna som hade fest långt in på småtimmarna och störde min skönhetssömn. Min kropp fick en smärre chock eftersom jag gick från att sova 18 timmar per dygn till att helt plötsligt vara vaken 18 timmar per dygn. Med gott samvete vaknade jag därför idag klockan 12, åt frulle, duschade, gick sedan la mig 13.30 och sov till 18.00. Med tanke på att Lillfisen tillverkar öron denna vecka vill man ju inte att något skall gå snett.

Stackars Kärleken är lika trött han, speciellt efter att ha jobbat sju nätter av åtta möjliga. Inte konstigt att Macke tycker att vi är världens tråkigaste och demonstrativt surar i soffan.

Till middag idag bjöds det på en oslagbart god fetaostpaj med bacon och spenat. Dessutom blev jag näääääästan lovad kräftor av Far när jag kommer dit nästa helg.

Helgens visdomsord från Bengtsfors: " Det är inte mellan jul och nyår man blir tjock. Det är mellan nyår och jul."
Peace out!

Inga kommentarer: