tisdag 12 augusti 2008

Längtan

Jag har verkligen världens bästa sommar/extrajobb, jag klagar inte på det. Urtrevlig personal, trivs med personen jag jobbar med i ett välstädat och fräscht hem. Dessutom är det en personalgrupp som hittar på mycket roligt. Nu har jag dessvärre kommit till en punkt när jag känner att jag inte får ut något av jobbet längre. Jag går dit, gör det jag skall men utan större glädje och har tyvärr börjat räkna ner timmarna till augusti och sommarschemat är slut. Jag längtar så in i norden efter vikingatiden, Gustav Vasa, buddism och substantiv. Och inte minst efter alla underbara ungar och alla deras livskriser och problem (mestadels om att tjejer inte kan vara tre, eller vem som är ihop med vem). Det är inte rättvist mot eleverna där ute att jag inte är i gång och jobbar, för är det något jag helt enkelt är jäkligt bra på så är det att vara lärare. Tji fick du jantelagen, men så är det!

Sängen är utprövad på Ikea efter konstens alla regler, nu har jag redan börjat att fila på sänggaveln som jag skall bygga, och kanske kanske även badrummets makeover. Men det får nog dröja, jag vågar inte riktigt ropa hej än (men skötbordet är nästintill färdiginrett i mitt huvud).

Nu blir det nattinatti.
Peace out!

1 kommentar:

Fatima sa...

Hm...det är väl en del av processen för mothers to be. Nesting. Att bygga bo.