torsdag 21 augusti 2008

Glad fast mest sur

Imorse när jag kom hem från jobbet klockan 07:12 såg det väldigt tomt ut utanför vår port. Kärleken undrade om jag hade cyklat till jobbet i veckan, vilket jag inte hade. Någon jäkla skitidiot har stulit min cykel. Detta är andra gången på ett år!!! Jag har i och för sig SOLIDförsäkring på cykeln så jag borde få en ny utan knussel. MEN jag har köpt den på Biltema och man måste bygga ihop cykelskiten själv, vilket höll på att sluta med separation sist. ÅÅÅÅÅÅ, jag blir så arg. Dessutom är det pinsamt att behöva ringa till försäkringsbolaget igen och säga att cykeln är stulen igen, de tror säkert att jag har satt detta i system och säljer cyklarna på blocket sen. Gahh.

Lite glad är jag dock för jag var borta på Kronoparksskolan och uppdaterade mig på vikarielistan, vilket resluterade i fyra inbokade dagar i september. Det var en sådan underbar känsla att gå i korridorerna och jag längtar så efter mitt riktiga jobb.

Fjunis och Axl har hämtat sängstommen och eftersom vi inte skall köpa nya sängen förrän det är omtapetserat står madrassen på golvet. Macke tycker att vi är väldigt vänliga mot honom som anpassar sängen så att han slipper hoppa upp. Han tror att vi har gjort detta för hans skull och trivs som fisken i vattnet med sängen på golvet.

Peace out!

Inga kommentarer: