måndag 1 september 2008

Ironi och bekymmer

Eftersom jag nu skriver här och klockan är 09:05 antar jag att ni förstår att ingen har ringt. Detta trots att jag på mitt eget lilla vis försökte höja oddsen för att de skulle ringa.
1. Jag tvättade inte håret igår kväll, för det skulle vara så tyyyypiskt om de ringde in mig brådskande och så hade jag inte tvättat håret.
2. Jag satte klockan på 06.50 för att inte låta så trött när jag svarade i telefon. Dock gick jag inte upp för det hade varit så tyyyyypiskt om de ringde när jag fortfarande låg i sängen.
3. Klockan gick och jag vågade knappt gå på toa för det hade varit så tyyyypiskt om de ringde när jag satt på toa.
4. Klockan 08.15 hade fortfarande ingen ringt så jag somnade om för de ringer säkert när man sover istället.
5. Klockan 08.30 fick jag sms av Fjunis, hon hade inte heller hört nåt. Så nu kommer de väl ringa bara för att vi skall hitta på annat....
Suck, är det såhär hela hösten kommer vara så kommer jag bli psykiskt nedbruten. Tillsist ryckte jag till och med till när jag hörde någon gå i trapphuset, det kunde ju kanske vara så att enhetsassistenten gjorde hembesök och knackade på dörren för att höra om man kunde jobba.

Ironiskt nog efter min insändare ligger det idag ute sex platsannonser på ams.se där Karlstads universitet söker lektorer i pedagogik och didaktik.
Hejhej

Inga kommentarer: