torsdag 18 september 2008

Linköping...en vecka senare

Idag är jag rätt pigg, eller så är det snarare så att klockan är sju och om jag inte sitter upp så somnar jag och då sover jag inte hela natten. Därför blir detta ett ypperligt tillfälle att redovisa roadtrippen till Linköping.

Målet var APK och Pumba, en hel sommar utan dem är näst intill oliiiiidligt! Jag och SNS åkte på fredag eftermiddag och anlände till rätt adress kl 20:15. Där möttes vi av gudomlig hemmabakad (haha näst intill iallafall) pizza. Urmysig lägenhet och kärt återseende av underbara vänner. Lördagen spenderades på stan och tydligen hade jag guldbyxorna på mig för jag shoppade likt Paris Hilton. På kvällen avnjöts min nya paradrätt, gulaschsoppa á la Malin. Till detta drack damerna rött vin och jag sipprade på en alkoholfri öl som faktiskt var helt okej. Vi såg Forgetting Sarah Marshall, vilket var en helt okej och underhållande film (dagen innan såg vi Arn, en mindre bra film!). Helgen gick superfort och helt plötsligt var det söndag. Vi åkte till Gamla stan där det var marknad, idylliskt pittoreskt och givetvis kondisfika.

Längtar redan till nästa gång vi åker dit, då med en extra gäst såklart!


Helgens fina värdinna, i sin nyinköpta mössa.

Sega SNS i soffan efter shopping.


APK visar hur självutlösaren på kameran fungerar, mycket roligt!

Ser gott ut det där! Observera min alkoholfria öl.

Gamla stan inleddes med en tripp in på skolmuseum.

Ungefär lika villkor då som nu...




Pittoreska hus överallt! Och fina SNS såklart!


Tre tanter på konditori Dahlberg, vi fick till och med se Ragnar Dahlberg, alla tanters favorit.

Godnatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

mys :)

Anonym sa...

Mera sånt snart!!!!!