onsdag 24 september 2008

I fem minuter hade jag ett jobb

Hade idag ett samtal med rektorn på den skolan där jag jobbar nu. Han berättade om ett vikariat som var på G på skolan och att jag hade fått mycket goda ord i lärarlaget och han frågade hur jag trivdes osv. Sedan kom den oundvikliga frågan (och nej, inte om jag var gravid för det visste han om) "hur länge har du varit ute och vikarierat?" Det visar sig nämligen att det finns EN ENDA människa som är lasad, vilket innebär att denna person skall ha förtur till ALLA vikariat längre än 2 veckor. Så jälva surt. Här var alltså en rektor, på en jättetrevlig skola med bra barn och lärare, beredd att ge mig ett vikariat som egentligen sträckte sig till sommaren, trots att jag är gravid. Hur många sådana arbetsgivare finns det ute i verkligheten egentligen?????

Surt, som fan.
Godnatt

Inga kommentarer: