måndag 29 september 2008

Det har skett ett mord på vår balkong

Imorse när Kärleken gick upp hittade han en liten liten liten fågel som satt på vår stol. Först trodde vi att det var en fågelunge som hade trillat ur boet men med tanke på höstens framfart kändes det inte riktigt rätt. Ornitolog som jag är kunde jag fastställa den till en kungsfågel, europas minsta fågel och därav att den såg ut som en fågelunge. Jag lyfte upp den och den satte sig på mina fingrar, sedan försökte jag sätta den på bordet men då flög den iväg. Då tittade jag ner och vid mina nakna fötter låg fullt av fjädrar. Då drog jag mig till minnes av att Kärleken berättat att han trodde att en fågel dragit av sig alla sina fjädrar på vår balkong i fredags. Det lät väldigt konstigt när han berättade det och vid mina tår låg svaret, ett stycke avbitet kungsfågelhuvud. Den blev alltså mördad i fredags och inatt hade dennes kompis/stora kärlek gjort det makabra fyndet. Förmodligen var den i chock över att ha hittat sin polare styckmördad och därför kunde jag lyfta upp den.
Varning för halvkänsliga läsare:






I övrigt en mycket produktiv ledig dag. Städat, tvättat fönster, fixat i ordning i alla rummen, handlat och simmat. Nu blir det snart middag sedan kommer damerna på finfika.
Peace

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh, nej! Så Sorgligt!
Jag kan berätta att det flög in en rödhake i vårt sovrumsfönster i em när jag vilade min knasiga rygg ett slag!
Jag tittade efter och där satt den på lilla bordet - omtumlad - men gav sig av när jag knackade på rutan!
Hej!
Hej!
Det finns lyckliga slut också!