tisdag 9 september 2008

Slutkörd

En dag som hade alla förutsättningar att bli en kanondag förvandlades efter frukostrasten till en dag där jag var nöjd om inga fler elever slog halvt ihjäl varandra eller rymde. Dessa små trasiga liv, jag kan inte ens bli arga på riktigt eftersom jag vet att många av dessa barn har en så trasig bakgrund. Det hindrar en dock inte från att bil helt slutkörd efter en hel dag av jagande, tröstande, skällande, mutande och några försök till att faktiskt lära de andra 18 stackarna något nytt.
Därefter var jag och hälsade på ett nytt ställe där jag skall vara timvikarie som pers. ass. Det var väl inte direkt kärlek vid första ögonkastet, jag har liksom inte plats för med tragik och sorgliga levnadsöden. Jag är idag underbart glad att jag bara skall springvikariera till januari. Om inte Lillfisen var på G och detta skulle vara min huvudsakliga sysselsättning fram till sommaren vet jag faktiskt inte vad jag skulle tagit mig till. Nu ser jag ett mål med att varje dag slita ihop mina timmar och stå ut med klasser utan vett och sans för jag vet att min belöning förhoppningsvis tittar ut strax efter nyår.
Snart skall jag ner till Fjunis, vi skall beklaga oss över vårt yrkesliv och dela veckans jobbiga erfarenheter med varandra och såklart snacka skit om trötta otrevliga lärare.
Tjaaaa

Inga kommentarer: