söndag 7 september 2008

Rödvin vs Hallonsoda

Helgen har fullkomligt regnat bort, från morgon till kväll. Lördagen passerade i stilla gemak framför hockey, speedway och fotboll. Först framåt kvällen tog jag tag i mitt liv och Fjunis kom över på middag medan Kärleken tittade på Sverige-Albanien. God mat och gott vin ( för Fjunis del såklart). Själv höll jag mig till backläsk som alltid ger en dos nostalgi. Det blev en Grape Tonic och en Hallonsoda, 33cl är helt lagom att dricka, istället för dessa 2 liters Fantor jag annars kan slurpa i mig. Dock kastade jag lystna blickar mot Fjunis vinglas hela kvällen. Så fort Lillfisen har kommit ut och jag kan pumpa så skall jag sannerligen njuta ett glas rödvin. Det är det enda jag egentligen saknar av de förbjudna sakerna på listan.
Efter måltid och skitsnack åkte vi ner till Arena Lounge och tittade på folk och snackade ännu mera skit. Några andra slöt upp men jag och Kärleken drog oss hem vid tolv när fyllisarna blev för fulla och samtalen osammanhängande.
Nu skall jag ge mig ut med Skrutten i regnet. Lilla stackarn skall dra ut sina lösa tänder imorgon och Kärleken är upprörd över hur jag kunde boka in en veterinärtid på Skrutthundens födelsedag. Vi får inte ens tala högt om morgondagen utan låtsas som att vi skall på roliga
äventyr.
Söndag bjuder även på den sedvanliga söndagsångesten. Ångest över att helgen gick för fort och lite ångest över att halva morgondagens skall spenderas på en skola som jag inte gillar.
Peace out i regnet!!!

Inga kommentarer: