torsdag 4 september 2008

Modfälld

Inte heller idag ringde telefonen. Suck, det är verkligen tärande att bara ligga och vänta hela tiden. De flesta säger dock att förkylningstiderna inte har börjat än och att den stora smällen kommer snart, men det är jobbigt iallafall. Idag höll jag nästan på att söka ett jobb i Bengtsfors (10 mil enkel väg härifrån) men som tur var talade mamma mig till rätta. Jag har försökt att få tag i en rektor på en skola där jag sökt ett jobb men rektorer verkar aldrig vara på sina rum. Jag kan heller inte med att ringa hans mobil (trots att hans nummer står i annonsen), om jag gör det kommer han säkert att vara på språng någonstans och bli stressad över att jag ringer och frågar en massa frågor. Resursen ringde tack och lov, så ikväll jobbar jag som pers. ass. Dock verkar det inte bli så mycket timmar där för kommunen har så måna övertaliga som måste fylla upp sina timmar.
Jag är ändå glad att jag är ung, pigg, frisk och utbildad. Det finns de som har det mycket värre och inte kommer ur den onda spiralen av sjukskrivningar eller annat. Det gör det dessvärre inte mindre stressande att för dagen inte ha något jobb.
Suck och åter suck, när skall bloggen handla om något annat än detta nödvändiga ont som pengar och arbetslivserfarenhet?
Peace out

Inga kommentarer: