onsdag 17 september 2008

Jag köpte en cykel, blev av med en cykel och är nu skyldig en cykel?

Idag fick jag ett brev av SOLID-försäkringar där det står att min begäran på ersättning i form av en ny cykel har avslagits. Detta med motiveringen att jag inte använt mig av ett godkänt SFF-lås. En rätt märklig motivering kan tyckas eftersom jag
1. Köpte låset i samband med cykel och försäkring, då tycker jag att Biltema kan upplysa om att försäkringen inte täcker dessa cykellås.
2. När min cykel blev stulen sist så ringde jag bara till SOLID, fick ett brev, gick till Biltema och kvitterade ut en ny cykel.
Med dessa tankar i huvudet ringde jag upp SOLID-försäkringar AB. I korta drag blev jag istället skyldig dem en cykel, då han som jag pratade med påstod att jag fått ut den förra cykeln på felaktiga grunder. Då jag sa lite surt att "då kan ju ni leta upp den cykeln, för den är ju stulen så kan ni behålla den". Så var det med det. Vad har vi lärt oss av detta? Köp ingen cykel från Biltema.

Jag jobbar just nu på en underbar skola med underbara barn och underbar personal. Däremot har jag drabbats av 6-åringarnas härliga förkylning och efter jobbat stupade jag i säng och sov tre timmar. Kvällen skall spenderas i ryggläge i soffan med glass.
Peace out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hata Biltema!!! Irriterande det där m cykeln... Jag tillbringar oxå kvällen i soffan framför Idol med lite nötter för jag har oxå drabbats av barnens baciller...

Fatima sa...

Känner mig snuvad på en kväll med dig, men fökyldningen kan jag gott slippa. Krya på dig så ses vi till veckan.