onsdag 3 september 2008

Jag fick ett svar....

June Milliander, en utav mina gamla lärare från universitetet, har gett en replik i VF. I repliken låter hon lite som en politiker som slingrar sig och fokuserar på annat oväsentligt. För det första:
1. Jag struntar i om distansstudenterna tycker att det är en bra utbildning.
2. Hon hänvisar till Vetenskapsrådets bedömning att Karlstads universitet är ett topp fem lärosäte. Hon nämner inte när detta publicerades vilket är av intresse då lärarutbildningen vid Karlstads universitet så sent som i vintras fick usla betyg av högskoleverket och hamnade i botten p ga få lektionstimmar och föreläsare som inte var mer än doktorander.
Dock har repliken en bra rubrik som uppenbarligen medger att utbildningen har brister. Det är även intressant att repliken visar att min insändare har skapat en debatt uppe vid universitet.
Nu önskar jag bara att någon annan skriver en till insändare och håller med mig eftersom jag vet att vi är många som tycker så! Varsågod och läs:
http://www.vf.se/Asikter/Insandare/5011/September/Vecka-36/Alla-utbildningar-kan-ha-brister.aspx
Grädden på moset idag har jag inget jobb.
Peace

Inga kommentarer: