söndag 11 januari 2009

Söndag

En rätt seg söndag med grannen som största irritationsmoment. Inte nog med att hon hela dagarna låter sin stackars katt sitta ute i trapphuset, uträtta sina behov och se allmänt olycklig ut. Två gånger nu så har hon haft tvättiden före oss, och när vi kommer ner i tvättstugan så sitter hon i godan ro, läser en bok och väntar på att hennes torktumlare skall bli klara. Säger inte ens hej eller ursäktar sig när vi kommer in, utan glor bara i sin bok. Dessutom har hon parkerat sig rakt framför tvättmaskinerna så jag får parera luckor och dra in magen för att få plats när jag skall lägga in vår tvätt, inte ens då tittar hon upp. Jag tror inte att hon är vid sina sinnens fulla bruk och därför har jag så svårt för att ta en konfrontation.

Något kul däremot var en hemsida jag hittade nu, http://www.fylleri.se/ och nej den har ingenting med alkohol att göra. Den innehåller däremot en väldans massa listor till alla listälskare, inklusive migsjälv. Själv sparade jag genast bb-väsklistan på favoriterna, men det fanns även kom ihåg-listor för bröllop, lektionsplaneringar och föräldrarmöten.
Peace

2 kommentarer:

Freja & Loves mamma sa...

Ja e listfetischist(stavas det så??) så denna sida gav mig vällust.Tack! =)

Anonym sa...

hihi, tack för tipset på sidan, många bra listor fanns det ju!!