måndag 12 januari 2009

Fixardag

Det är mycket att stå i innan Fisens ankomst, helst vill jag göra allt på en gång men jag försöker hejda mig. Idag var vi hos barnmorskan på vanlig kontroll, allt såg bra ut. Sedan skulle vi fixa tusen andra grejer och avsluta på Willys. Kärleken blev gråtfärdig på parkeringen till Biltema eftersom vi inte visste vilken storlek på torkarblad vi skulle ha, ibland undrar jag om inte han också har fått en dos graviditetshormoner. Han är inte ett dugg bilintresserad och övervägde ett kort ögonblick att sälja Silverpilen för att han inte visste hur man bytte torkarbladen.
På Willys blev det storhandling till alla mina planerade bakverk jag skall fylla frysen med. Dessutom köpte vi Fisens första blöjor, men de måste vi nog byta för trots att vi tog New Born så stod det 2-4 kg på dem, en genomsnittsbebis väger ju runt 3500 g då hinner de väl växa ur de blöjorna. Men hur i all världen skall man ha koll på allt?

Imorgon skall jag skämma bort mig rejält. Först skall jag på vänta-barn-massage som jag fick av Svärmor och Svärfar i födelsedagspresent, sedan skall jag klippa mig.

Det börjar bli ordning i hemmet, och igår sjönk vi ihop utmattade i soffan och tittade på Mamma Mia. Det är helt fantastiskt vilka hits ABBA har levererat. Självklart vill jag nu gifta mig i Grekland på en liten pittoresk ö.
Peace out

3 kommentarer:

Anonym sa...

om ni inte får en jätte mega kloss till underverk;-) så passar newborn blöjorna i ett par veckor iaf. Nova vägde ju 3895 å kunde ha dom i säkert en mån. så ni har gjort alldeles rätt som köpte de minsta :-). kram Rebecca å Nova

Fatima sa...

Det är galet vad mycket myror du har i brallan. Med allt annat att fixa med så planerar du för storbak att frysa in. Var får du all energi från?

Hoppas att energin räcker till en visit på fredag!

Kram till dig min fina vän

Njut av livet..Idag sa...

Det är rätt stl att börja med...
Även mina kolosser hade dom pluttiga i början och du vet ju hur "små" dom va!!!!
puss