fredag 9 januari 2009

Rakryggad yppat sanningen

Nu har jag jobbat min sista dag innan Fisens ankomst. Egentligen hade jag tider fram till 15/1 men igår när jag gjorde första riktiga heldagen sa kroppen ifrån och plågade mig och mina stackars fogar hela natten. Det är svårt att sjukanmäla sig när man inte har en sjukdom tycker jag, det dåliga samvetet gör sig påmint hela tiden när jag vet hur svårt det är att få tag på en vikarie. Därför har jag peppat mig själv med att det är ingen som tackar mig för att jag sliter ut min kropp och som jag har slitit hela hösten så är det inte mer än rätt att jag får varva ner innan förlossningen.
Dagen ägnas åt telefonsamtal som skall avklaras samt brödbakning.
Peace out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja var rädd om dig. Ingen tackar dig för att du sliter ut dig.
Så ta det nu lugnt det är du förtjänt av.
kram
svärmor

Njut av livet..Idag sa...

Helt rätt val Malin!!
du ska jobba hela livet sedan...
Njut nu av dina sista dagar som MALIN!!
livet blir aldrig det samma.
puss o kram