fredag 30 januari 2009

Finbesök

I dag anländer Svägerskan till K-town. Hennes make anländer i och för sig också, men i en ölbuss med sina Teliakollegor för att partajja och spela innebandy hela helgen lång i K-town. Vi andra, som numera inte dricker alkohol eller clubhoppar, skall väl ägna oss åt ätbara ting.

Dagen är dock lite svajjig och nervös eftersom Fisens kusin Grodan skall levereras idag klockan två. Då lille vännen har kilat ner rumpan först och redan börjat göra livet svårt för sin stackars mor, blir det ett snitt. Vi alla väntar med spänd förväntan på vad det är för en liten människa som tittar ut, värst är det för Svärmor som nog inte får mycket gjort idag.
Fisen får gärna stanna inne hela helgen, det vore nog bäst för alla.

Två mindre nyktra svägerskor...
Peace out

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Hej lilla Malin! Har förstått av Ulla o din mor att man kan ha kontakt din värld via mosmalin. Slår in dig och ser att om 45 min har världen fått en ny medborgare. Det känns märkligt att nu gå och tänka på det den närmaste timmen och jag kommer alltså att slå in mosmalin igen. Det verkar ju vara där det händer. F.ö. är du väl större än nånsin, lycka till! Kajsa

Anonym sa...

Spännande med Grodan :-) Å snart en Fis :-) Ha en underbart slö å mysig helg!!
Blir singel imorn, C ska till Indien på jobb 1 vecka. Om du inte hade varit så nära förlossning hade du ju kunnat komma hit å hänga, å jag hade tagit ledigt å tagit hand om dig ;-)
KRAMAR

Fatima sa...

Jag är hemma i kd helgen 7-8 Feb. Kan du inte fixa så jag kan komma å titta på en adorable liten fis då ;)