fredag 2 januari 2009

Beware of BOB

Igår inledde vi säsong 2 av Twin Peaks. Jag måste erkänna att jag var skeptiskt inställd till att ens titta på serien men nu när vi väl börjat är jag helt fast. Och jag vet att jag är minst två generationer efter när det gäller Laura Palmer. Däremot är jag grymt imponerad vilken klass serien håller. Det är inte töntigt på samma sätt som många serier från samma tid, utan det är bara så obehagligt och läskigt hela tiden. I det sista avsnittet vi såg igår avslutades med att vi återigen fick se en glimt av BOB, mördare och mystiskt väsen, och efter det var det inte lätt att somna.


Idag är jag ledig, dock ofrivilligt eftersom alla barn på fritids helt plötsligt blev lediga. Pratade dock med min chef nu och förmodligen kommer jag få betalt ändå idag eftersom jag var lovad timmar. Weehooo!
Peace out!

Inga kommentarer: