söndag 18 januari 2009

Nostalgibak nr 2

I och med att det inte är något bra på TV överhuvudtaget så roar jag mig med att baka desto mera. Till skillnad mot vissa andra Olssons så äter vi inga påsar här inte! En fördel är dock att jag inte är ett dugg sugen på det jag bakar, det åker rätt in i frysen till Kärlekens stora förtret.
Idag blev det Kärleksmums, rulltårta innehållande Fars unbderbart goda äppelmos samt mitt skåpsbröd (egentligen ett vanligt vitt bröd med med lite skit man hittar i skåpen, typ solrosfrön, sesamfrön och annat gott).





När jag inte bakar ser jag för det mesta ut såhär. Då glömmer jag bort hur rastlös jag är. Men när jag vaknar får jag för mig väldigt konstiga saker. I morse fick jag bland annat för mig att jag skulle jobba denna veckan, kanske till och med börja gymma och träna upp mina armar. Detta var tills jag skulle gå ur sängen, då ryggen inte lydde mig och mitt bäcken hotade med att dela mig i två delar. Så det kanske inte är så dumt att vila ändå...

2 kommentarer:

Anonym sa...

MmMmMm tack för smakprovet!!! väldigt gott och uppskattat :)

Anonym sa...

Oh my god, jag som trodde att jag var trött...12 veckor idag. Hurra för mig och lilla kusin frö!