torsdag 1 januari 2009

10 timmar, 3 år, 40 dagar

Livet är fullt av siffror och tidsbegrepp. Dagens siffror är såklart 2009, ett nytt år som kommer bli det mest omtumlande i våra liv. Förra året var ett mellanår tycker jag allt, självklart hände det mycket skoj också men mest var det ganska blaskigt. Här följer en snabb resumé:
1/2-2008: Vaknar upp i Sweetwalley hos PochO efter en hejdundrande nyårsfest i Sthlm. Lätt det roligaste nyårsfesten ever!
14/1 : Testar positivt på ett gravidtest
17/1 : Tenta i svA, slår personligt rekord i poäng på en tenta.
26/1 : APK tar sitt pick och pack och flyttar från oss i Karlstad, usch.
7/2 : Får missfall igen, en lång vår av tester och blodprov inleds.
18/2 : Något är galet med mina blodvärden, sjukhuset lämnar tusen olika besked under hela februari.
1/3: KENT intar Löfbergs Lila Arena, och så givetvis vi. PochO är här och förgyller vår helg. fan ta Jimmy Jansson som snodde vår taxi men heja taxichaffisen som körde Mcdriven för fyra fyllehungriga frusna själar.
7/3: Svägerskan S kommer till K-town med Lucas, och även så kära Mor.
4/4: LMM och SNS lämnar Karlstad för att åka på tantresa till Örebro, en mycket mysig och lyckad sådan. Men blev det någon idolaudition???
16/4: Vi byter läkare till Charlotta på Charlottamottagningen och äntligen får vi klarhet i vad som händer med mina blodvärden
19/4 :Vi åker till stora staden STHLM och ser Håkan H ta Stockholm med storm. Trevlig helg hos V och C.
30/4 :En hejdundrande Valborgsfest på Campus. Jag och Fjunis är såklart i toppform!
10/5: Möhippa för blivande Svägerskan. Stockholm bjuder på sitt vackraste väder och blivande Bruden på sitt bästa humör.
15/5: Telefontid med doktor Charlotta är mina blodvärden är okej igen.
16/5 : Toscana here we come! En oförglömmlig semester med Mor och Far!!!!
24/5: Campusfest och Fjunis och jag har såklart fantastiskt kul igen!
1/6: Sista festen med gänget. APK och C hälsar på, vi firar av Övik och Niklas innan de åker till grannlandet i väst för att sedan åka till andra sidan jorden.
3/6: Charlotta ringer och berättar att senaste blodprovet visar ny graviditet.
5/6: Sista opponeringen någonsin och dessutom tar jag min Lärarexamen!
16/6: Vi är på ultraljud och få se en liten liten ärta med ett pickande hjärta.
9/7: Silverpilen träder in i våra liv, nu är vi äntligen bilägare!
12/7: Sommarens stora event BRÖLLOPET äger rum. Ett fantastiskt vackert sådant! Jag gör tärndebut och får godkänt av Bruden.
14/7: Lilla ärtan har växt till en Lillfis som vinkar till oss på vårt andra ultraljud. Nu är den stora missfallsrisken över.
16/8 : Sommarens andra bröllopsfest äger rum i Åsa, även detta jättefint!
28/8 : Jag blir anställd i Vikariebanken och jobben börjar rulla in.
12/9 : Dags för det riktiga ultraljudet. Lillfisen byter namn till Fisen och vinkar en gång till.
12/9 : LMM och SNS tar en roadtrip till APK i Linköping.
3/10 : Fjunis och Gli åker med ner till Åsa för att se på barndomshemmet och shoppa.
17/10: Tjejligan intar Karlstad för en helg!
1/11: Vi åker till Sthlm för att se Henric Schyffert, jag blir totalblåst av Kärleken som plockar fram ringar och friar!!
19/12: Vi åker till Strängnäs för att fira jul. Underbar, lugn och skön jul och födelsedag.
27/12: Familjen Olsson intar Karlstad för att fira liten jul och alla födelsedagar.
31/12: Nyårsafton och vi jobbar båda natten.

Det var väl de mest väsentliga punkterna i mitt liv under 2008. För att knyta an till rubriken så är 10 timmar antalet timmar jag har jobbat inatt. Tre år är på pricken hur länge jag och Kärleken officiellt har varit tillsammans, tillsist står 40 dagar för hur många dagar det är kvar till vår efterlängtade lilla Fisen enligt beräkning skall komma ut.
Jag har på känn att 2009 kommer bli ett galet och bra år med stora livsförändringar på gott och ont. Årets löfte är "älta inte"
Peace out!

3 kommentarer:

Anonym sa...

=) Jag hade ju nästan glömt bort den där nedrans Jimmy.haha=) Ser fram emot ett 2009 som jag är säker på kommer att bli ett förbaskat roligt år!
kram!
svägerskan

Anonym sa...

älta inte?? brukar du älta??? beror väl på vem man jämför med ;)

roligt att läsa om året, massa minnen minsann :)

puss

Anonym sa...

...
och det kallar du blask ..
kära hjärteblod .. det är LIVET som pågår ..