lördag 17 januari 2009

Last days of disco

Idag har jag gjort iordning en playlist inför förlossningen. Jag lever fortfarande i någon slags illusion om att förlossningen kommer bli precis som jag har tänkt mig, det är dumt jag vet.
Hur som helst, musik är alltid kul och såklart fastnade jag i mängder av låtar som påminner om forna dagar. Just nu vill jag klämma ner mig i mina stuprörigaste Acnejeans, den lilla svarta toppen och zippa rödtjut med mina vänner på balkongen, avsluta kvällen på ett svettigt dansgolv och morgonen på en efterfest någonstans. Det dröjer vill jag lova, men man måste väl få längta ändå?

Inatt skall Kärleken jobba men inte deppar jag för det. Gli har återvänt till Karlstad, brun som en pepparkaka och med ring på fingret. Hon gästar mig i min enkla boning och det slår aldrig fel när våra själar möts.
So long, långkalsong

1 kommentar:

Fatima sa...

Ett tu tre så kommer fisen vara stor nog för att stanna hemma med sin pappa och klara sig utan dina bröst i ett dygn. Då är det rödtjut, smygrök och rumpskak till tusen.