måndag 21 april 2008

Vårtecken

Krokus, vitsippor och fågelsång i all ära. Vad är väl ett säkrare vårtecken än ett rejält skoskav utav de nya vårskorna. De största blåsorna jag någonsin haft invigde Stockholmsresan redan innan vi klivit på tåget. Som tur var hade jag nödfallsskorna med mig, men fick ändå trampa barfota från t-banan till hemadressen i Hägerstensåsen. Trots allt blev det en fantastiskt trevlig helg med god mat, vin, kultur, öl och spelning. Kan livet bli bättre?! V och C bodde i en trivsam tvåa lagom långt från stan och på fredagskvällen bjöds det på risotto med grillad sparris och champinjoner samt brunchetta. I och med kvällens Sm-final i hockey, satt kärleken ute och studsade i soffan och ett tag var det oooliiiiiiidligt spännande innan HV71 lade in dödsstöten. Glada var vi allihopa och även om ingen av oss var särskilt intresserade av hockey så var vi glada för Kärlekens skull. På lördagen begav vi oss till Fotografiska museét i Nacka Strand för att titta på David LaChapelles utsällning. Ni som har möjlighet att se den, gör det!! Bilder med stor tyngd på överkonsumtion och sjuka ideal. Videoinstallationerna som visade hur han byggde upp sina bilder var jättehäftiga. Även om bilderna ser ut att vara photoshopade så gör han allt från scratch. Lördagskvällen bjöd även givetvis på den stora höjdpunkten, Håkan Hellström. Dock var det ett lite annorlunda val av lokal, Fryshusets arena, men fullt var det och publiken var inte så där Stockholmsbajsnödiga som de kan vara. Konserten var kanonbra och förmodligen den längsta jag någonsin varit på, 2 timmar och 20 minuter. Bäst var helt klart Tro och tvivel och Kom igen Lena. Varmt som tusan var det inne i hallen och för första gången under en konsert gick jag och ställde mig längst bak för att det var så varmt, men i och med att vi skulle ut efteråt fanns det inga alternativ. Efter ett snabbt mellanmål på Maxigrillen gick vi till Söderkällaren och drack billig öl resten av natten. Perfekt avslut av en lyckad kväll. Söndagen var som söndagar är, sovmorgon och maximalt fettintag.
Ny vecka och nu är det dags för mina intervjuer till examensarbetet!


Bilder av David LaChapelle

Peace out

1 kommentar:

Anonym sa...

Himla kul att få en uppdatering, ser dock fram emot den riktiga sådana på torsdag. Saknar dig verkligen tokigt mycket Gli!