torsdag 10 april 2008

It's a grej, a killgrej...

Först hörs det ingenting, det är tyst och någon andas ansträngt nästan irriterat. Sedan hörs det
- Höger, höööger, vänster, lite upp, upp, upp, upp, funkar det?, nähä, högre upp då! pröva mer åt höger, funkar det nu då? Ner, ner, ner, ner, ner, bra där, precis där, tryck nu då!
Till och med den oblyge skulle rodna vid denna konversation. Om det nu inte var så att det utspelade sig i vårat datarum och vardagsum, mellan Kärleken och hans kompis Dataexperten. Det hade inhandlats en sladd så att vi kan se film från datorn i tv:n och det var ett väldigt meckande och pillande för att få detta att fungera. Nu när jag kom hem märkte jag att sladden var borta, så tyvärr lyckades de nog inte läsa problemet.

Min nya morgonstrategi fungerade sådär. Visserligen somnade vi sent igår, men när telefonen ringde halv tio var jag helt död. Sedan tog det en timme innan jag orkade kliva upp ur sängen. Väl uppe fick jag däremot gjort massor. Jag pluggade effektivt i tre timmar, tvättade och gjorde lunch. Så jag får iallfall godkänt på dagen.
Imorgon är det redan fredag och jag hoppas på en minst lika produktiv dag.
Peace

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjo!
En annan strategi att komma upp på morgonen kan ju vara att skaffa sig en morgonpigg hund. Som av en händelse så råkar vi ha en som vi gärna skänker bort. Hon vaknar klockan 06.00 varje morgon. Det är verkligen jättekul.Verkligen.

Vad långt och fint hår du har fått. Nice. Cecilia kommer också att vara blond till sommaren, så då blir ni matchigt blonda båda två.Stiligt.

Vi hörs och ses.