tisdag 8 april 2008

Tjejhelg i Örebro

Helgen har varit fantastiskt mysig och trevlig på alla sätt. Middagar, shopping, skitsnack och wiiin, kan kort beskriva den. Resan började med att jag för en gångs skull var sen så jag och Sns fick panikspringa till bussen. Under tiden vi sprang gjorde vi upp en plan, att om bussen stod på stationen när vi kom skulle Sns uppehålla busschauffören så att jag kunde ta ut pengar eftersom ingen utav oss hade kontanter. Givetvis står det en buss redo för avgång och vi galloperar snabbt som attan och Sns kopplar på sitt finaste smile för att blidka busschaffisen. Det är bara ett problem, när jag har tagit ut pengar så upptäcker vi att vi har gått på fel buss, Jönköpingsbussen. Så det var bara till att skamset kliva av igen för att upptäcka att det var 8 minuter kvar till Örebrobussen skulle komma. Väl framme i Örebro serverades det tacos och rödtjut i Gunnarssons residens. Trötta gamla tanter som vi är, samt efter att vinet gjort sitt och vi somnade före Apk:s 12-åriga lillebror.
Örebro stad var mysig och Gud bjöd på sitt bästa väder. En heldag på stan och jag lyckades fynda vårskor som inte var Converse.



På kvällen blandades det drinkar och till middag serverades det parmalindad melon och ljummen kycklingsallad med ädelost, päron och valnötter.
Det har varit en jättemysig helg och det får inte gå så lång tid tills vi ses nästa gång.

Veckan har dragit igång och med den, examensarbetet. Ett arbete som länge gäckat mina nätter. Jag har iallfall skrivit inledningen så jag är på väg...
Igår kväll var jag bjuden på en föreläsning med Pelle Sandstrak, han har skrivit den självbiografiska boken Mr Tourette och jag, och handlar som titlen skvallrar om hans liv med tourettes syndrom. Om ni någon gång får chans att se honom gör det!! Han var otroligt bra och inspirerande och likt Jonas Gardell kunde han konsten att beröra till skratt och tårar om vartannat.
Idag gjorde jag den absolut sista dagen på vfu:n, det var dags för vikingautställningen och öppet hus för föräldrarna. Det bjöds på riktig vikingamat och barnen var så stolta över sitt fina arbete. Gå gärna in på deas blogg (som jag givetvis har startat) och kika på bilderna. http://s4.blogg.se
Peace out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

viiiiiiiiiiiiiiiin å myyyyyyyyyyyyysbrallor = forever love and forever true :)

pussen

Anonym sa...

Supersöta skor, nu såg jag dem betydligt bättre än i mms:et... Tänk bara om det kunde komma ett tillfälle att använda dem! Vi ses väl i helgen. Kram