torsdag 3 april 2008

Trött som tusan

Utarbetad efter en rolig men krävande vecka på praktiken. Imorgon är sista dag och det är väldigt sorgligt. Jag skall i och för sig dit igen på tisdag då de har sin vikingautställning med föräldrarna men imorgon blir sista riktiga dagen. Efter skolan idag åkte jag ner på stan och det var dags för ELLEN-träff med mina underbara tjejer. Veckans tema var kärlek, det som tjejerna tyckte var mest spännande var dock nästa veckas tema då vi ska prata om sex. Det är så kul att höra trettonåringarnas tankar krig dessa livets ämnen, och hur det skiljer sig från när man själv var tretton. Dagens tjejer har helt andra frågor än vad man själv hade i den åldern. Medias kaskader av sex har verkligen färgat dagens tonåringar och det är inte lätt att stå inför vuxenlivet med svajjande ben och dränkas i hur sexet skall gå till, vilket håll, vilket hål, vilket sätt.
Igår var det kulturdag med Gli. Värlmlands museum hade i veckan premiär för en ny utställning av Elisabeth Olsson (hon som gjorde den uppmärksammade Ecce Homo) In hate we trust. Fotografier av henne och text av Lars Gårdfelt (som skrivit Hatar Gud bögar?) som handlar om våldet mot homo/bi/transexuella. Jättestarka bilder och jag rekomenderar verkligen alla att gå dit.
Imorgon bär det av till Örebro med SNS för att hälsa på APK-limpan. En riktig tjejhelg med allt vad det innebär, så nu blir det inget bloggande förrän på söndag.
Sov gott för det skall jag göra!

Inga kommentarer: