onsdag 9 april 2008

Ny strategi

Eftersom självdiciplin och Malin Olsson aldriga har varit de bästa av vänner, måste jag ständigt komma på nya ideér för att gör det jag skall ha gjort i tid och inte i sista sekunden. När man dessutom lider av morgonschizofreni (det är sant!fråga Kärleken, mellan snooze omgångarna är det en vidrig drake som ligger och fräser) blir det lätt så att jag förhandlar med mig själv om att slippa gå upp när klockan ringer. Det lustiga är att jag alltid hittar en ursäkt för att få sova vidare. Den nya planen lyder därför: jag skall inte sätta klockan utan gå upp när jag vaknar, så kanske det blir en produktiv dag. Lättare blir det inte när gammelhunden tar upp hela sängen på natten och snarkar värre än min pappa, men vad gör man inte för det lilla livet.

Jag har iallafall börjat skriva litteraturgenomgången och målat upp en stor mindmap på grafittavlan för att ha koll på läget, så bara jag kommer igång går det bra.
Nu skall jag trösta Kärleken efter veckans andra bittra förlust.
Godnatt
Nya färgen men det är lite dåligt ljus så det är lite blondare.










2 kommentarer:

Anonym sa...

censur på Macke kanske ;)

Anonym sa...

eller på mannens håriga bringa?! :) // Fjunis