fredag 18 april 2008

Relativt ung

Igår i ett samtal med min läkare sa hon en sak som jag inte kunnat få ut ur mitt huvud. "Malin oroa dig inte, du är ju relativt ung så det skall inte vara några problem". Efter att vi lagt på luren åkte hjärtat hiss i kroppen. Hjälp, jag är inte ung längre! Jag är relativt ung, vilket måste betyda att jag är för gammal för vissa saker, där jag skulle betraktats som vuxen.
Om en fyrtio minuter ligger jag i tandläkarstolen, jag kan ju inte dirket säga att jag längtar. Inte för att jag har tandläkarskräck, men jag har betala-tandläkarenskräck.
Sedan bär det av till huvudstaden för galej.
Peace out från gammeltackan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det mest sorgliga med det hela är ju att man tydligen inte får vara orolig, eftersom man är relativt ung! Som om ens oro inte är berättigad.Jag avskyr läkare som säger så till mig. De vet ingenting om mitt liv eller min oro.I dag har jag sjungit falskt i kyrkan.Det var kul.
/the bridezilla

Fatima sa...

Det där är min ständiga panik. Att vara Relativt Ung. Relativt är bara ett ord, men det innehåller så mycket. Jag vill inte bli mer vuxen. Det räcker nu. Jag är klar.