torsdag 24 april 2008

Intervjuer och balkongsolning

Idag var det dags för min första intervju till examensarbetet. Verksamhetschefen på min vfu-skola stod först på listan. Nervös som attan var jag igår när jag gick och la mig eftersom han har samma pondus som min far och då vill man ju inte verka korkad. Innan jag gick och la mig provade jag diktafonen ett antal gånger, då det var nummer 1 på listan över saker jag fasade skulle gå snett. Innan det blev morgon och dags för intervju hann jag med en annan intervju inatt med ingen mindre än Fredrik Reinfeldt. Förvirrad och nervös intervjuade jag honom hela natten och hela tiden tänkte jag "men gud, vad har han med mitt arbete att göra???!!". När intervjun var slut, lutade han sig fram och tittade med sina valpögon och frågade "men Malin, vad har jag med det här att göra egentligen", trots att han snällt svarat på alla frågor. Så tokigt kan det bli i mina drömmar. Den verkliga intervjun gick dock bra och jag försökte skämta till mig ett jobb på slutet men då skrattade han och sa "ja, man vet ju aldrig vad som dyker upp". Väl hemma skrev jag rent nästan hela intervjun innan Fjunis plingade på dörren och det var dags för stekning på balkongen. Skitsnack och lunch gjorde förmiddagen till en väldigt behaglig sådan.
Imorgon har jag tenta i engelska, uppsatsskrivning i language proficiency, det är ungefär lika kul som det låter.

Tjipp och hej!

Inga kommentarer: