lördag 26 april 2008

Ett ryck

Kan man bli väckt på något bättre sätt än att älskade brorsdottern ringer för att prata lite. "Heeej Maaaalin! Gö du?" Usch vad jag saknar de två ungarna!
När jag sedan gått upp ringde jag till Sns för att höra om hon var sugen på hundprommenad. Icke sa nicke, hon och B1 skulle åka till Willys för att handla så jag hängde på. Det brukar vara dumt att storhandla på tom mage, men jag måste säga att jag lyckades bra. När jag kom hem var tanken att jag skulle plugga, men det var lördag, fint väder och Tracks på radion vilket är lite nostalgiskt. När jag var liten var jag en baddare på att storstäda mitt rum, observera storstäda. Hålla snyggt där emellan var jag inget vidare på. Hur som helst, lördagarna var städdagar och detta gjorde jag till tonerna av E-type, Culture beat och Haddaway. Idag fick jag för mig att jag skulle rensa vår klädkammare som de senaste månaderna blivit en avlastningsplats för diverse skit. Jag bestämde mig även för att rensa alla våra kläder och skänka bort de som vi inte använder (observera att Kärleken var i skolan, därför fick jag passa på). Det blev huuuur mycket kläder som helst. Jag gillar inte att slänga kläder som har blivit för små eftersom de påminner om en svunnen tid, men idag fanns det inga undantag, var det för små åkte de i påsen. Två svarta sopsäckar fick jag ihop, på köpet ett dåligt samvete för att jag köper så mycket kläder. När Kärleken kom inkvittrande genom dörren möttes han av ett bombnedslag. Dessutom har vi lite skilda åsikter om att slänga saker, han har tänket "det kan vara bra att ha någon gång", oavsett om det är en yllekostym, ett gammalt cdfordral eller fula kläder han aldrig använder. Jag fick kämpa hårt för att få honom att gå med på mina rensningar och några gånger fick jag ge mig. Men nu är det gjort, det är skinande rent i nästan hela lägenheten och nu står det dåliga samvetet i hallen redo att skänkas bort till bättre behövande.

Gårdagens show gick inte av för hackor. Vi lämnade CCC med träningsvärk i skrattmusklerna och blev positivt överraskade av flera komiker. Bäst var helt klart David Batra. Kvällens surprise var Lasse Nilsen som vi inte hade hört talas om men var så bra! Gå in här och kolla på när han gör Lionel Richis Hello på "teckenspråk" http://www.youtube.com/watch?v=z3AFVQ_hh1o
Kvällen blir lugn, Kärleken har tenta på måndag och jag måste plugga imorgon. Vi skall se Into the wild ikväll och har höga förväntningar efter goda rekomendationer. Bye bye for now!
R.I.P mina älskade bästa jeans! Här är högen vi fick ihop till bortskänkning.

Inga kommentarer: