måndag 14 april 2008

Nice or bajs?

När man ligger i dvalan på söndagar och filosoferar om livets ting kan man ibland få snillebilxtar, eller de verkar vara snilleblixtar precis då och så tänker man "det här borde jag skriva upp för det var så bra, fast det behövs nog inte för det är ju så himla bra att jag inte kommer glömma bort det." Självklart glöms de bort, och när man vaknar så har man känslan av att man har en snilleblixt någonstans i bakhuvudet. Skulle man mot förmodan komma ihåg den så visar det sig ofta tyvärr att det inte var någon lösning på världsproblemen utan snarare små petitesser i vardagen. Så var fallet igår. När jag inte riktigt hade vaknat igår efter knykalaset låg jag just och funderade på världsliga ting, så som: fick jag med mig plånboken hem från krogen igår?, hur kommer det sig att Fjunis och Axl alltid kan fixa en trevlig taxichaufför som kör vit taxi?, hoppas inte grannarna blev sura på oss för den höga musikens skull, synd att Fatima inte var på Koriander igår, usch va kladdigt det är på golvet i vårt kök, usch vad mycket disk det är i vårt kök, tänk vad mycket ljusare köket blev sedan vi slängde ut stereon, jag vill ha nya gardiner, Kärleken vill inte lägga ut pengar på gardiner och sen PANG! Snilleblixten landar! Sedan glömdes den bort under dagen, men jag kom på den igen under kvällen. Mina gamla gardiner som jag hade i köket i min etta. Dom är ju så mysiga, väldigt färgglada men ack så mysiga. Dessa har jag nu letat fram, tvättat, strukit och hängt upp. Men lyckan infinner sig inte som jag hade tänkt mig. Jag kan inte bestämma mig om det är "Malin-rörigt-fint" med alla färger, eller bara tacky...
Kärleken öste väl inte på med superlativen när jag var färdig, men sedan muttrade han något om att vänja sig med tiden.


Hv71 vann idag över LHC. Ööö va?! tänker folk nu, sedan när är Malin intresserad av hockey? Ja ni, intresserad är jag verkligen inte men för husfridens skull ler jag glatt när HV vinner och tröstar när dom förlorar. Däremot har jag en konspirationsteori om hockeyslutspelet. Jag tror att allt är uppgjort, delvis iallafall. Varje år är det samma visa, de har sju matcher på sig och visst tusan skall all dessa matcher utnyttjas. Varför? Jo för att då tjänar alla mer pengar. Jag kan inte minnas en enda hockeyfinal där inte det har spelats minst sex matcher. Så jag var inte ett dugg orolig när HV låg under med 2-0 i matcher, det är klart att det skall möjlkas ut varendra krona ur detta slutspel också!

Godnatt kära vänner

Inga kommentarer: