onsdag 23 april 2008

Pålägg

Detta med vad man skall ha på mackan är inte det lättaste i dess fejktider. Jag har kommit fram till att nästan det enda som fungerar är ost och leverpastej, vilket blir lite tråkigt i längden. Så för ett tag sedan kunde jag inte stå emot, och inhandlade Willys rökta skinka. När jag kom hem såg jag till min förskräckelse att den innehöll E621. Det värstaste av de värsta E-numrena.E621: MONONATRIUMGLUTAMAT
Beteendestörningar som paranoia, djup depression, extrem vrede.
Epileptiska anfall (petit mal).
Fosterskador.
Försenad tillväxt.
Har orsakat hjärnskador hos alla 14 djurarter som testats med ämnet.
Hormonstörningar.
Koncentreras i moderkakan och utsätter fostret för dubbla koncentrationen som modern har!
Deklareras ofta som "smakförstärkare".
Konvulsioner.
Kvinnlig sterilitet.
Leverskador.
Nervcellsförstörelse.
Orsakar "Chinese Restaurant Syndrome". Om Ni äter på kinesiska och japanska restauranger, be dem undvika glutamat! Provocerar fram astmaattacker.
Svåra allergiska reaktioner.
Ögonskador.
Övervikt.

Det var dessutom inte bara Willys skinka som innehöll detta, nästan alla skinkor och kalkoner och annat gott. Så från och med nu blir det bara leverpastej och ost iallafall.
Hejdå

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dessa lärare. Så gott om tid de måste ha som kam sitta och fundera så mycket.
Hur kan man tro att Willys skinka är giftigt och istället gå över till leverpastej. Fundera ett tag på vad leverpastej har sitt ursprung. Kanske kursen i biologi var något förkortad.

Ensamma pappan

Fatima sa...

Eftersom jag numera dissar allt rött kött så tycker jag att du ska skippa både skinka och leverpastej. L e v e r p a s t e j. Det hör man ju bara på namnet att det är nåt skumt.