onsdag 9 juli 2008

Vuxenpoäng......hjälp

Som mina vänner vet, så är jag rätt så impulsstyrd. Att det skulle gå såhär långt trodde jag däremot aldrig. För cirka en och en halv vecka sedan beslutade vi oss för att inte flytta ner till stan, vi skulle istället investera i en bil. Sagt och gjort ringde jag till både Far och Svärfar för att höra vad man egentligen bör tänka på när man skall köpa bil. Egentligen borde alla människor få gå i en kurs i bilköp, omtapetsering samt försäkringskassans regler om sjukpenninggrundande belopp (eller vad det heter). När jag talade med Svärfar blev han nog lite nervös över att jag nämnde oss, bilköp och blocket.se i samma mening, för en vecka senare ringde han och sa att han hade hittat en bil åt oss hos deras bilhandlare i Strängnäs. Idag var vi och kikade, klämde, kände och provkörde. Givetvis var Svärfar med, då jag endast vågade köra i 70 km/h ifall ifall vi skulle krocka med bilfirmans bil. Hur som helst, man kan ju tycka att det kanske då är dumt att köpa första bästa bil man provkör men fördelarna var många och nackdelarna mest att det inte fanns någon AC. Det var en farbror som ägt den innan och trots att den hade 10 år på nacken hade farbrorn endast kört 7300 mil och den luktade gott (bilen alltså) och var jättefräsch. Det enda mina tankar (och även min far) reserverade sig mot var det här med AC. Men va tusan, det är vår första bil och klarar man att bila genom Europa utan AC med franska desertostar som lagrats i gödselstack måste vi ju klara oss utan AC.
Nu är det gjort och det känns lite konstigt att inte ta tåget hem på söndag, men fantastiskt befriande att ha bil.
Peace out! (bilder kommer)

2 kommentarer:

adadone sa...

Grattis till bilen...
Bra gjort man måste ha bil. Våran stora bil har AC men det hjälper föga när den inte funkar å det kostar för mycket att laga. Bättre då att inte ha nån från början.
Ska hälsa från din faster Aja som är sover hos oss inatt.

kram kram Ada

Anonym sa...

Vem behöver AC när det finns KD*? Gammalt Banckiskt ordspråk.

*= Korsdrag