lördag 19 juli 2008

Aha

Denna helg jobbar vi båda natthelg vilket innebär att det är ganska dött här på dagarna. När vi väl vaknat blev det dock liv i luckan. En timmes promenad i spåret gjorde gott för både oss och Macke. Spåret är lite lagom halvskogigt, tillräckligt för att få skogskänslan iallafall. Och så gudomligt det luktar. Det finns inte mycket som luktar så gott som skogen. Helt plötsligt gick vädret från mulet till strålande sol, vilket innebar att vi minst sagt hade för mycket kläder på oss. Som tur är är vi ju numera Toyotaägare så när vi kom hem tog vi genast Silverpilen ner för att bada. Kärleken är dock den största badkrukan i världen så han stod på land och frös.
När man jobbar natt finns det mycket utrymme för tankar och när klockan börjar närma sig halv fem brukar jag kläcka ett antal bra idéer Visserligen brukar de inte vara fullt så fenomenala när jag har kommit hem. I natt låg jag bland annat och formulerade ett suveränt CV, men nu när jag tänker på det känns det banalt och fjantigt. Jag har sökt alla jobb inom 7 mils radie och börjat tappa hoppet. Det är cirka 120 sökande per tjänst och hur tusan skall mitt CV se ut för att de skall ta mig istället för de som redan har jobbat några år??!!

Andra saker jag funderar på är givetvis framtiden och att vi inte längre skall vara 2 plus hund. Jag fick en ordentligt tankeställare när jag var hemma hos Mor och Far sist och Lenéa sov hos mig. Hela kvällen var hon på sitt mest strålande humör och gick till och med och la sig utan tjat och gnat. På grund av Amerikanare och Stockholmare sov vi i samma säng och halv två väcktes jag av tårar och hemlängtan. Det lustiga är att hon inte sa att hon längtade efter sin mamma utan hon formulerade sig " min maaaaaaaammmmaaaaaa lääääääängtar efter MIG!!!". Och så rätt hon har, inte nog med att det kommer en Lillfis till oss som är helt beroende av oss, VI kommer även bli helt beroende av honom/henne.
Dagens låt: The show must go on- Queen. Fantastiskt bra låt!
Peace out!

Inga kommentarer: