måndag 21 juli 2008

Trött på Karlstad

Så gryr åter dagen och livet går sin gilla gång på Signalhornsgatan. Måndag betyder vanlig arbetsdag vilket betyder att nya tjänster släpps på arbetsförmedlingens hemsida. Jag ger upp. Just nu utvecklar jag något slags förakt mot hela Karlstad, ja faktiskt hela Värmland och jag har inte lust att arbeta på en enda skola här. Jag har helt tappat lusten att söka en enda tjänst till, för inte ens ett brev där det står att "tjänsten är tillsatt" kan de bjuda på. Men vikariepoolen då? Jo den skall man minsann kvalificera sig för att få vara med i, gå vidare i någonslags antagningsprocess och bli vald. Jag undrar just vad de har för kriterier eftersom alla som vill vara med måste vara behöriga, kan det finnas andra kriterier? Allt känns med andra ord helt hopplöst och jag hade gärna flyttat härifrån på momangen.

Dessutom vill jag tapetsera om i sovrummet, vilket inte Kärleken vill. Jag som under mina jobbnätter helt har planerat hur fint det skulle bli och vilka kuddar och gardiner som skulle passa.

Det är inte mitt humör det är något fel på, det är modet. Jag har tappat bort det och verkar inte kunna hitta det någonstans.

Dagens iakttagelse: doften av rosa pelargoner påminner mig om Farmor. Det är tråkigt att gamla människor måste dö.

Inga kommentarer: