tisdag 1 juli 2008

På väg ner för backen

Vi har bestämt oss för att flytta ner till stan vilket är lättare sagt än gjort. Vårt kära bostadsbolag (kbab) har ett obegripligt poängsystem där man får klicka på lägenheter som man är intresserad av, och sedan hoppas på det bästa (känns det som). Hur som helst, vi hade kvalificerat oss för en titt på en lägenhet men har nu blivit omkörda av ynka 21 poäng. Jag tror dock att jag har hittat ett sätt att lura systemet på dessa 21 poäng, men det tänker jag inte avslöja här. Problemet med mig är att när jag har bestämt mig för en sak, då vill jag att det skall ske på momangen. Har vi bestämt oss för att flytta vill jag göra det NU, nu när vi dessutom har hittat en lägnehet i underbara Viken kan jag nästan inte tänka mig att bo någon annanstans heller. Herrhagen verkar vara överreklamerad och svindyrt, Norrstrand har helt okej hyror men helt omöjligt att få tag på något.
Så är det någon som har en 2:a på minst 65 kvadrat, alternativt en 3:a i samma storlek, call me!!

Nu skall jag ladda med mat inför nattens jobb, har svårt att bestämma mig om det ska bli köttfärrssås eller hemmahamburgare.
Peace out!

1 kommentar:

Fatima sa...

Hyr våran i 2a hand :) Vi ska flytta till mindre eftersom Tommie försvinner 2 månader till hösten (Kenya) och jag kan försvinna till sthlm i Januari. Tänk på det! (Den är iof lite liten...)