måndag 9 februari 2009

Uppdatering från Barnmorskan

Mina farhågor om att det skulle bli en 5.5 kilos koloss tonade hon ner något idag. Jag hade inte växt något sedan sist så jag borde inte oroa mig sa hon. Däremot var det ingen näpen liten 3 kilos skapelse därinne sa hon, jag borde ställa in mig på runt 4 kilo. Det känns bra, och vad jag fattade det som så skulle det bli tal om igångsättning om en vecka om jag inte hade växt något då heller. Maten kanske höll på att ta slut därinne.
Med Fisenbebisen var det dock prima liv som vanligt, fina hjärtljud och alla andra prover var så fina de kunde bli och det känns skönt. Hon sa också att det var helt i sin ordning att jag bara sover hela tiden, kroppen samlar energi. Det var även helt okej att jag inte åt så mycket nu för tiden, så länge jag drack kolhydrater var det ingen fara. Med tanke på att jag dricker en halv liter blåbärssoppa varje morgon och sjukt mycket oboy och juice så oroar jag mig inte för det heller. Jag vet inte varför det känns så jobbigt att gå över tiden, det är ju inte så att vi kommer gå tomhänta ur detta, uppenbarligen finns det ju en liten bebis därinne som väntar på oss. Men det är klart, det hade ju varit skönt att kunna börja andas ordentligt igen, eller sova på mage eller kunna plocka upp det man tappar på golvet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin, här kommer en hälsning från din tärnpartner! Jag läser din blogg då och då och det är alltid lika kul! Tänk att det snart är dags, gud vad spännande. Jag gick över en vecka, det var inga roliga dagar, det vill jag lova. Jag kommer ihåg att jag längtade efter att få sova på mage igen, men tyvärr måste jag upplysa dig om att det lär dröja ett antal månader. Du kommer ha läckande bautaboobs som inte tillåter dig att ligga på mage, eller knappt på sidan. ;) Lycka till med allt nu! Kram Sissi.

adadone sa...

Spännande att se om din barnmorska måttat rätt. Min har aldrig lyckats. Siri skulle enligt henne väga ca 3,2 å kom ut å vägde 4,1. Medans Lykke skulle vägt ca 3.5 men vägde bara 2,9. Ungefär som att spela på lotto....kram

Anonym sa...

Man kan aldrig va säker på uppskattningen. Love uppskattades till 3.9 kg o kom ut 4.9 kg tung... oops sa läkaren som faktiskt kom o erkände sitt misstag =)

Anonym sa...

Tänka sig att den lille kan komma ut vilken sekund som helst!! Helt fantastiskt sjukt och kul!! Jag har tänkt extra mkt på er idag! Hoppas han/hon behagar komma snart så att du kan andas lättare ;-)
Kram kram