onsdag 11 februari 2009

Övertid

Jag har knappast valt yrke på grund av lönen, kommunlönerna måste vara sämst efter Mc Donalds typ. Men något de har som är bra är den kvalificerade övertiden. När jag jobbar som personlig assistent händer det ibland att timmarna drar iväg eller att man blir akutinringd och då uppfyller kriterierna för kvalificerad övertid. Detta innebär att man får 240 % av lönen extra i timmen, detta i sin tur innebär att man på några timmar blir rik som ett troll.
I graviditetsvärlden verkar det dock inte finnas sådana fördelar med att "jobba över", det är synd för det hade behövts som en energiboost!
Jaja, jag städar väl lite istället då.
Peace out

4 kommentarer:

Elin sa...

Ni får se till att ha riktigt mycket sex! Det sätter igång grejerna vettu! ;)

Anonym sa...

som du har längtat och förberett dig för fisen så förstår jag att du tycker att det kunde vara dags nu. Men du ska veta att även vi alldeles nyblivna farföräldrar längtar också och är så nyfikna.
Var rädd om Er, vi tänker jätte mycket på Er.
kram
svärmor

Fatima sa...

Min mamma väntade och väntade i all oändlighet på mig. När hon hade väntat sisådär 10 dagar äver tiden gick hon på nattklubb och dansade hela natten. Det satte tydligen igång ett å annat för på 12e dagen kom jag. Ut i Karlstad by night och shake some ass ;)

Anonym sa...

Tror inte att något hjälper för att få igång bebisen. Den kommer när den har lust... Tro mig jag försökte allt med Lucas, gick ju över 18 dagar... Vissa bebisar trivs utomordentligt i livmodern och det kan man ju förstå. Varmt och skönt och maten bara finns :)Kram Louise