torsdag 12 februari 2009

Dagen idag

När vi får post så ekar det i hela lägenheten. Dessutom kommer posten ofta väldigt tidigt, redan vid niotiden då jag ligger i halvdvala. När brevbäraren släpper ner posten låter det så mycket att jag varje gång tror att det är ett stort roligt paket som dimper ner, men det brukar mest vara räkningar. Men hur kan det låta så mycket?
Någon som däremot inte hör någonting är Gammelskrutten. Under de senaste tre veckorna har hans hörsel blivit urdålig och det är så sorgligt att inse att han är verkligen gammal.

Igår hade jag en obehaglig nostalgitripp till barndomen. Jag skalade en apelsin (jag brukar alltid skära i klyftor) och fick in skal och saft under nageln som man brukade få när man var liten, och aj vad ont det gjorde. Det svider fortfarande.

Solen strålar i Karlstad och dagens uppdrag är blåbärssoppa från Konsum.
Och nej, ingen bebis än...
Tack och hej

3 kommentarer:

Anonym sa...

... kom det inte ett litet blått brev från stora världen idag ...???

Anonym sa...

Är helt säker på att jag höööööört att man faktiskt hade ättestupa för skrutthundar förr i tiden. hehehe.

Vi har fått tid för UL: 9 mars *yey*

/the mean sister änd svägerska

Anonym sa...

hoppas er skrutt tittar ut snart.. känner igen frustrationen!
de enda jag kan säga är att det är värt all väntan ;)
hoppas nu att du fick inatt eller nu snart snart.. :)