tisdag 10 februari 2009

The B-day

Ni kan sitta lugnt därute i stugorna, inget kaffe behöver sättas i halsen idag. Här är det precis lika lugnt som förut.
Dagen har ägnats åt promenad och pyssel. När jag vaknade, halv tolv, hade posten kommit och med den en avi om att jag kunde hämta ut framkallade bilder som fanns på Krp-jouren. Dagens dilemma började gro. Jag hade tänkt att dagens utflykt skulle vara Konsum (250 meter södergående riktning från lägenheten) eftersom blåbärssoppan höll på att ta slut, eller möjligvis Apoteket (350 meter norrgående riktning från lägenheten) eftersom nässprayen höll på att ta slut. Då dessa två artiklar är livsavgörande för mig just nu bestämde jag mig för att faktiskt utföra båda livsfarliga (det är is och snö ute i Värmland) uppdragen. Men så damp posten ner och helt plötsligt kunde jag gå och hämta en aktivitet som jag kunde sysselsätta dagen med. Krp-jouren ligger oturligt nog 350 meter i västlig riktning, vilket betydde att jag behövde gå väldigt långt och i en triangel. Som tur är hänger inte riktigt kroppen med på mina tidsupplägg, så när jag väl hade ätit frukost och tagit på mig kläder kom Kärleken hem från sin vfu och vi kunde tillsammans gå en låååååånga promenaden, men vi fick strunta i Konsum.
Hur som helst så innebar eftermiddagen pyssel, vilket verkligen förgyllde dagen.
Japp, det var allt för idag!
Peace

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för att du inte ska behöva vänta så många dagar till innan ni får träffa bebisen! Kram Louise

Anonym sa...

... nu dröjer det inte länge förrän det vänder, julrosor och snödroppar, vitergäck, baby och lycklig fågelsång. Det är väl nu det gäller att härda ut!
Är med dig mitt hjärteblod!

Fatima sa...

Näe .. jag börjar få svårt att fokusera på jobb och skola här i hufvudstaden. Jag bara tänker på Fisen och dig hela tiden. Imorgon kanske...

Elin sa...

Åh drömde att du fick en liten pojke inatt!

kram

Anonym sa...

Är här inne titt som tätt nu för tiden. Måste ju få veta när skrutten behagar ploppa ut. Kanske har det redan hänt nåt...?
Lycka till och glöm inte att andas. ;-)
Emma-Karin

Anonym sa...

Hej!

Är det helt fel läga att fråga hur det gick med pysslandet? Visa vad det blev av alla fina färger!

Men självklart bryr jag mig också mest om Fisen, precis som alla andra!

Stor puss Sara