onsdag 29 oktober 2008

När ordinarie är borta rensar vikarier i skåpet


Idag fick vi ett ryck på jobbet. Rubriken ljuger lite grann eftersom vi var en vikarie och en ordinarie (dock en rätt ny sådan) som jobbade. Skolan jag jobbar på är urmysig på alla sätt och vis, förutom lokalerna. Baracker från 1974, men det kan ju inte personalen hjälpa. Däremot är det ett enda virrvarr av gammal skit rent ut sagt som finns i alla skåp och förråd. Därför tog vi helt sonika tag i detta idag. Döm av min förvåning när jag hittade material från 1979, "Vi sjunger på lågstadiet" med låttitlar som "Jesus finns alltid för oss" och "Han som älskar alla barnen". Dagens kids hade nog inte blivit så imoponerade om vi tog fram de böckerna vi sångstunden. Jag gav mig på spelhörnan, det var no mercy som gällde. Alla spel och pussel som inte var intakta hivades i sopsäckar. Lamineringsmaskinen kom fram och Gli du skulle varir stolt över mig när jag gjorde lådor med färger och namn till olika spel med olika spelpjäser. Lappat och klart innan lunch.

Jobbade inte heldag idag vilket var skönt, speciellt eftersom Försäkringskassat skickat brev på posten idag. Tjugo minuter samtal till dem, och sedan tjugo minuter samtal till min arbetsgivare där vi båda beklagade över hur krångligt allt var med F-kassan. Det verkar som att jag är den enda i hela universum som har en timanställning och skall ha barn.


Ikväll blir det kultur, musikal står på schemat samt resturangbesök på Tom Yam, lyx!

Peace out

Inga kommentarer: