tisdag 28 oktober 2008

Jag är numera såååå 2002

Den nya fritidspedagogen har börjat på skolan och plötlsligt är jag nästan osynlig. Inte nog med att hon spelar piano, hon tog frivilligt på sig att anordna årets luciatåg. Jag vet att det inte är någon idé att vara svartsjuk men jag ville faktiskt också ha det där jobbet. Helt plötsligt blir hon inkallad till hemliga infomöteten och genomgångar av barnen och plötsligt intresserar sig föräldrar för vem man är bara för att man har fått en tjänst. Där har jag gått i 7 veckor och ändå ser de förvånade ut när de möter mig i kapprummet. Men så är väl det orättvisa livet, det kan ju inte hon hjälpa.

Neas underbara hosta har fått ett rejält fäste i min hals och hade jag inte varit så förbannat snål så hade jag nog stannat hemma idag.
Igår åkte vi för att tittköpa skötbord från Babyproffsen och bilbarnstol från Barnens Hus. När vi kom dit var skötbordet på tok för stort och bilstolen slut. Typiskt typiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin! Du vet att ni kan hyra bilbarnstol från landstinget här. Den kan man ha i 9 månader har jag för mig. Kram Louise

Anonym sa...

Psst... dom ska få in fler bilbarnstolar i slutet av veckan till det kampanjpriset.. Vi va inne i söndags och hade samma otur..!