onsdag 8 oktober 2008

Och vinnaren är...

Inte jag i varje fall. Jag förlorade LAS-lotteriet och därmed den lediga tjänsten mot en tjej som gått i min klass någon gång under min studietid. En grå, trist mus men hon är säkert en bra pedagog för det. Jag bara undrar varför merparten av mina kolleger inom skolan måste se så förbaskat tråkiga ut. Ingen färg och inget tingeltangel. Späckad dag med badhus, slöjd och fonetisk skrift med årskurs 3 i engelska. Sedan övergick jag till fritids för att avsluta kvällen som personlig assistent. Helt slut är jag nu med andra ord. Idag har jag även kommit på det bästa killnamnet som numera är favoritnamnet, jag kommer dock inte att offentliggöra det på bloggen för jag tror att det är ett namn som folk måste vänja sig vid. Kärleken la inte in sitt veto iallafall, vilket är bra då de flesta av mina namn blir vetolagda (hans också för den delen). Lillfisen kommer hädanefter kallas för enbart Fisen, då han inte är så himla liten längre utan nästan får mig att tappa andan när han kickar till. Och nej, vi vet inte om det är en kille eller tjej men arbetsnamnet går under han.
Godnatt

Inga kommentarer: