torsdag 16 oktober 2008

Vad lever vi i för värld?

Idag var det soppa och pannkakor i skolan, en given favorit bland kidsen såklart. När jag stod och slevade upp pankakor för fullt (ja, det är en liten skola så man är inte bara lärare utan även bambatant) så kommer lilla fröken I och vill ha en halv pannkaka. Lite förvånat frågar jag om hon inte tycker om pannkakor. Döm av min förvåning när den fullt normalstora sexåringen säger "jo, men mamma säger att jag bara får ta en pannkaka, och om jag går två gånger så känns det iallafall som att jag får äta två". Jag frågar stillsamt varför hon bara får äta en pannkaka, varpå den lilla stackars flickungen svarar " jo, för att mamma säger att jag blir tjock när jag blir vuxen om jag äter mer pannkakor". Jag stod kvar helt mållös, vad tusan svara man? Helt sjukt att en sexåring ens skall reflektera över maten, godis är väl en sak att tänka på men maten för guds skull!!!!!
En annan syn var den gravida vikarien som stod och hetsåt barnens överblivna pannkakor när de gick ut på rast. Haha, vem kan det ha varit?

Jag har fastnat i beroendeträsket igen. Igår innan läggdags tog jag två sprut med vanlig nässpray för jag hittade inte min egen som icke är beroendeframkallande. Idag är jag genast sämre och näsan skriker efter Otrivin, Nasim eller vad tusan som helst. Det är rena rama knarket.

Mammakompisen M var här på fika igår och vi enades om att det borde finnas en checklista på alla man behöver förbereda innan bebisleverans och gärna en inköpslista på allt som bör finnas i hemmet (alltså nödvändiga saker för Fisen, inte jeansen från Polarn och Pyret.)

Imorgon kommer hjärtegirlsen och det blir en helg med sköna göteborgsdialekter.
En mörk mobilbild, men snygga är vi!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du egentligen skulle ha sagt till det stackars hunsade barnet är:
"Ja, tänk att din mamma har rätt, se på mig, jag åt JÄTTEmånga pannkakor när jag var liten".hehehe.

Igår hade vi tjejträff.Det var sorgligt.Vi var tre som gjorde IVF försök förra månaden och alla tre misslyckades.Deppigt värre.Fast lite skönt också på något sjukt sätt. Sorgligast av allt var 40-taggarna som kämpar som tokar mot klockan, där ligger man ju i lä så att säga.Alltid något.
I helgen ska vi till mor och far och äta kokosbollar/toppar tills vi spyr!

kram
/p

Anonym sa...

När inte berget ids komma till en så får man snällt traska till berget!! Ses imörra kössen, Jag läntar efter daj! Pöss S

Elin sa...

Stackars barn!!! :((( Klart de ska äta så många pannkakor att de är så mätta att de nästan spyr! (minns själv så mycket man åt när det serverades pannkakor.. hihi..)

Kram
Elin
http://hejaelin.blogspot.com/

Fatima sa...

Ordet Bamba kan vara det roligaste ni sysslar med på västkusten ha ha ha Bambatant Malin ha ha ha.

Sök upp den där mamman och plocka henne. That´s my advice!