söndag 19 oktober 2008

Summerar och sanerar

Vad vore väl livet utan ens bästa vänner? Likt en tornado sveper de in under en helg med allt för få timmar. På en sekund ändras ens normala ton, ironin är rå men hjärtlig och alla inklusive Macke får sig en känga. Samtalen innehåller en pefekt mix av allt från kärleksfullt häcklande till livets svåra frågor, samtidigt som smaklökarna får kulinariska upplevelser.
Strax efter ankomst rullade vi iväg med Silverpilen till Bergvik där den ena läckerheten efter den andra packades ner. Ett och ett annat ögonbryn höjdes när vårt ljudliga gäng drog fram på Ica Maxi och packade ner allt som inte kundes packas ner under studenttiden, samtidigt som diverse samtalsämnen och skvaller utbyttes.

Fredagen inleddes med italiensk korv, getostfyllda dadlar rullade i bacon, höstsoppa med valnötsbröd och mousserande vin (givetvis Ramlösa till undertecknad). Frukosten på lördagsmorgonen var gudomlig och saknade inget. Dagen spenderades på stan där jag själv inhandlade en cdspelare till köket, en skiva samt en kaffeburk från Bruka Design. Sedan åkte vi till Café August, åt lunch och enades om att detta verkligen är det perfekta stället att gifta sig på. Väl hemma blev det soffhäng, lördagsgodiset inhandlades och kvällens supé började anrättas.

Kvällen till ära bjöds det på Jamie Olivers svamprisotto, entrecote fräst i balsamvinäger samt en avocadosallad. Efteråt blev det gino med ananas, vindruvor, banan och apelsin. Toppat med minimashmallows och mörkchoklad var även detta en given succé.

Sedan begav vi oss ner till Fjunis och Axl där de tillfälliga Norrbaggarna var på besök för att svänga de lurviga. Trevligt som tusan och kvällen avslutades på Arena Lounge med drinkar (nej, jag drack cola). Den gravida chaffören var ovaligt pigg och orkade vara med ända till stängning och körde sedan hem hela det lite lätt berusade entouraget.

Nu är det söndag, lägenheten gapar öde och en viss tomhetskänsla finns i magen. Veckan som kommer blir lugn och skön utan en massa dubbeljobb, faktiskt knappt någor jobb alls vilket känns skönt. Jag har fått ihop min heltidskvot och skall bara ägna mig åt mig, Fisen och Kärleken.
I fredags fick jag även bokat in tider i slutet på december och början av det nya året. December och januari är räddad och jag kan med gott samvete sluta jobba 14 januari och då bara förbereda Fisens ankomst, en otrolig lättnad.
Peace out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din helg låter underbar! Kanske kan jag få en smula av alla de där känslorna under veckan? Gli

Fatima sa...

Härlig helg! Jagt blev både sugen på kompishäång och mat. Min trötta matlåda känns inte så himla het längre.

Lite kul är att du skriver att det kändes tomt i magen när vännerna åkt hem. Take a look, där är allt annat än tomt.