måndag 3 november 2008

Älskade Kärleken

Det blev fredag och vi satte oss återigen i Silverpilen för att åka bort över helgen. Sista gången innan jul, konstaterade vi snabbt. Stockholm och Henrik Schyffert var slutmålet, med ett pit-stop i Strängnäs för middag och däckbyte på bilen. Frammåt kvällningen ankom vi till Farsta där PochO var lika fredagströtta som vi. Det blev en kort kväll och snart sov alla.
Lördagen förflöt i sakta gemak med långfrukost och hundpromenad i det vackra vädret. Senare åkte vi in till stan och gick på National museét och såg utsällningen Trompe l'oeil. Vi köpte fika med oss hem och dagen föreföll helt vanlig.
Halv sju hade vi bokat bord på Fondueboden vid St Eriksplan. Maten var utsökt, oxfilé, fläskfilé, grönsaker, pommes och fem olika sorters såser.
Efter maten ursäktade sig Kärleken för att gå på toaletten och från det är det ganska blurrigt. Väl tillbaka håller han upp något svart i handen och säger "jag har köpt en tröja till dig". På den svarta t-shirten han höll upp stod det "As hard as its gets". Tusen tankar flög igenom mitt huvud och det mest rimmliga var att han hade köpt den i baren. Vi skojar ju alltid om bebismagen, att den är så hård. Tills jag får syn på den lilla texten nedanför, http://www.titanringar.com/. Då ringer en liten klocka i mitt huvud att "shit, det är ju en sån tröja man får när man beställer ringar från det stället som våra förlovningsringar kommer ifrån". Innan jag vet ordet av så står Kärleken på knä och friar. Det borde inte vara lagligt att utsätta en gravid människa för sådana chocker. Mitt i detta tillstånd får jag ur mig "neeeej, nä men neej...eller JOOO det är klart jag vill!!!!"

Tårarna spruta och sminket rann.
När den värsta chocken lagt sig kommer efterrätten in. Chokladfondue (smält toblerone) med massa olika frukter, glass och mashmallows. Sjukt gott, men jag kunder inte få ner så mycket. Vidare skulle vi tydligen till en "utsiktsplats" men mer fick jag inte veta. När vi ätit upp och betalat började vi gå mot denna "utsiktsplats". Rätt nervös var jag då kan tilläggas. Efter något kvarter stannar vi utanför Elite hotel vid St Eriksplan. "Här ser trevligt ut, här går vi in" säger Kärleken då. Han går fram till receptionen för att checka in och knäppMalin utbrister "men, vi ska väl inte sova här? Eller? Jag vill inte sova här! Eller? Vill jag det?"

PochO skrattade mest åt mig. Sedan bar det av uppåt, längst upp till rum med balkong och utsikt över Stockholmsnatten, champagne, fruktfat och chokladpraliner. Jag har nog aldrig blivit så överraskad förut. Vi skålade och drack champagne, sedan begav sig PochO hem igen.


Jag var fortfarande i chock och sov rät dåligt den natten, jag kunde knappt förstå vad som hade hänt. Hotellet hade något som kallades Snoozesöndag, frukosten serverades fram till ett och vi behövde inte checka ut förrän klockan sex. Och vilken hotelfrukost sen, det fanns allt!
Jag kan ju lugnt säga att Henrik Schyffert, som tidigare varit helgens höjdpunkt, kom lite i skymundan. Hans show var fantastisk och sjukt rolig men frieriet tog ändå udden av allt.
Mer om det andra en annan dag!
Sov gott.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis igen, det var verkligen en toppenhelg och vi känner oss väldigt stolta och glada att vi fick vara med på en kant. Jag både skrattade och grät! Har väl aldrig sett dig så ur balans förut, det brukar ju mer vara min grej ;-)

Nu är det alldeles tomt här, ni får väl helt enkelt flytta in hit!

kraaaaam
PochO

Anonym sa...

Äntligen! Nog trodde vi att det skulle komma ett ögonblick som detta. Och ändå - så överraskade vi blev - denna helg var hyfsat otippad. Grattis! Håll nu varandra hårt i händerna så att inte ringarna glider av. Tobias har lyckats överträffa Malins pappa
i romantiskt hemlighetsmakeri minsann.Väldigt fina bilder!

Fatima sa...

Ååååhhh ha ha hi hi! Äntligen! Vad fantastiskt. Och att han lyckades ställa till en sån surprise! Grattis till er båda. Nu måste vi ses så jag får krama lite på dig! Många cyberkramar och pussar

Anonym sa...

ååå grattis! :)

Anonym sa...

underbart min miniFamilj! :D

Har grinat lite (som vanligt) när jag läste detta, ni lever Er saga så bra som den bara kan bli.

Puss på er alla 3 (4, med Smack)

GRATTIS!!

Anonym sa...

Grattis Malin! Vilken kille du har!!! Låter ju helt underbart. Kram från Louise

Anonym sa...

Så himla härligt å fantastiskt :-) Grattis Grattis!!!! Undrar när det är min tur... ;-) Han är ju lite seg min man... Är glad att vi iaf bor ihop - vilketär ett steg på den långa vägen... KRAMAR L

Anonym sa...

Stort grattis!!!! kraaaam

adadone sa...

Grattis till er båda...

Kramar från Ada, Tom, Sol, Siri, Nike, Juni, Lykke

Anonym sa...

Snacka om att Tobbe stepped up to the plate! Underbart! :)

Grattis, grattis och grattis igen!

Många kramar!!